Alla inlägg under december 2012

Av Angelica Carlsson - 29 december 2012 17:02

Ja tiden rinner på och efter jobb och allt julfirande har det inte funnits någon energi över alls. Därför inget blogg skrivande.
Igår när jag jobbade kändes det som att jag plötsligt gick in i en vägg! Febern kom väldigt snabbt och min kropp gjorde ont. Jag jobbade hela dagen ändå och soffan var det enda jag tänkte på när jag körde hem. Sov från och till hela dagen och natten. Fick smärtor i magen (magkatarr) som jag levt med nu i många år. Fast det har blivit värre med åren:-(
Har legat i soffan hela dagen och ligger här fortfarande! Men febern är borta iaf, så jag konstaterade att detta beror på utmattning. Jag har alltså inte hämtat mig än.
På fredag kommer familjen hem och det ska bli så underbart skönt!!

Min jul har för övrigt varit mysig! Och jag har fått många fina klappar:-) på måndag är det nyår. Hoppas på god mat, gott sällskap och bara ha det mysigt! Det är det bästa!

Av Angelica Carlsson - 24 december 2012 05:42

Vaknade för en stund sen och magen känns mycket bättre! Kunde sova hela natten också, vilket var välbehövligt!
Har fortfarande lite ont här och var men kroppen känns hyffsat pigg ändå:-)

Det har snöat i mängder i natt och jag njuter av en vit jul! Inte ofta på senare år som man fått ha kvar snön på julafton för den har typ alltid töat bort tills dess och kommit tillbaka i januari.

Jag måste varit snäll i år för tomten hade lämnat ett paket i min julstrumpa i natt:-) det var ett par skullcandy hörlurar! Tack tack och tack!
Nu ska jag snart till jobbet och sprida lite julglädje. Hoppas ni får en fantastisk dag för det ska jag ha!

Av Angelica Carlsson - 23 december 2012 17:56

I morgon är det julafton! Inte många timmar kvar nu:-) det mesta är klart men har lite kvar att ordna med, så som rim och ris a la malta.

Har haft två tuffa dagar nu då min kropp verkar säga ifrån ordentligt att jag ska ta det lugnt. Låg och skakade i natt och sov inget vidare. Mår illa och är trött i hela kroppen. Känner mig utmattad helt enkelt.
Hoppas på att jag mår bättre i morgon när det är julafton, så jag kan njuta till max. Ska jobba till tre också så må bra vill man ju göra:-)

Det snöar ute på tal om annat. Hur mysigt som helst! Jag vill ju ha en vit jul. Nu i kväll blir det mys med mitt hjärta! Vi ska spela Bingolotto och äta gott!

God jul på er alla!

Av Angelica Carlsson - 21 december 2012 19:27

Fick slutar vid ett i dag istället för tre för att hinna handla julklappar och ta det lugnt. Men det blev en kaotisk upplevelse i julhandeln. Folk är ju helt tokiga. Jag stod mest och i chock och ville åka hem. Julklapparna är iaf inhandlade och nu njuter jag i soffan framför tvn med godis:-) imorn blir det jobb igen och sen är jag ledig på söndag! Ska bli skönt! Trevlig helg!

Av Angelica Carlsson - 20 december 2012 07:28

Igår skulle det ju ha kommit ca 8 pallar med varor. Istället dök det bara upp två då något gått fel med den ena leveransen. Så dom kommer idag tillsammans med en massa andra varor. Skulle varit ledig idag men så blir det inte:-( bara att åka och bära.
Eftersom pallarna inte kom igår fick jag ta mig i kragen och åka till gymmet. Det gjorde jag! Jag gymmade i en timme och sen solning på det. Kändes väldigt skönt!
När jag kom hem lagade jag ihop fisk, sås och potatismos. Sen stensomnade jag.
Dags för jobb! Trevlig dag! Puss

Av Angelica Carlsson - 19 december 2012 05:58

Eller ja trött jämt just nu! Det har gått så långt att jag är förbannad på mig själv för att jag är så trött. Måste börja träna snarast! Min kropp har slappat alldeles för länge och det börjar märkas på den.
Tänkte att idag skulle få bli den dagen då jag sätter min fot på gymmet. Och inser att detta kanske inte händer. Anledningen är att det kommer ca 8 pallar med tunga varor till jobbet idag som jag ska plocka av. Men är jag fortfarande fitt for fight efter det blir det definitivt gymmet efter jobbet. Lite solning så man slipper känna sig grå hade ju inte varit fel heller:-)

Känns bra att börja dagen med ett blogg inlägg så jag vaknar till liv. Hoppas ni får en underbar onsdag och håll tummarna för att jag i eftermiddag spenderar en timma på gymmet :-)

Av Angelica Carlsson - 18 december 2012 16:12

Ja tiden bara springer iväg! Om mindre än en vecka är det julafton. Hoppades på en vit jul och det såg ju lovande ut fram tills i förrgår när typ allt regnade bort:-( så nu önskar jag mig ny snö.

Dagarna försvinner väldigt fort nu när det är så mycket med jobbet då mamma är och gottar sig i Thailand. Men någon ska ju ha det bra:-)
Nu blir det en fika stund med Josefine.

Presentation


Jag är en tjej med mycket i bagaget.
"vem har sagt att livet är lätt att leva" har jag fått känna på många gånger!
Jag kommer här att skriva allt mellan himmel och jord som rör mig och mitt liv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards